رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، آگاه کردن مردم از قضایای داخلی و جهانی، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن و نیازها و واقعیات جامعه را جزو الزامات محتوایی خطبه‌ها برشمردند.
کد خبر: ۱۴۴۱۴۳۵
نویسنده محمد مهدی ایمانی پور / رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 
معظم‌له درخصوص وقایع جاری در منطقه تاکید فرمودند:«امروز دست خدا در مسأله بین‌المللی غزه قابل مشاهده و نمایان است. مردم مظلوم و مقتدر غزه توانستند دنیا را تحت تأثیر مبارزات خود قرار دهند و امروز دنیا به این مردم و مبارزان و گروه مقاومت آنها به چشم قهرمان نگاه می‌کند.»
در تشریح و تبیین فرمایشات اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه و تبیین قرار گیرد:

نخستین مسأله، مربوط به بین‌المللی بودن مسأله غزه است. اساسا در نگاه و اندیشه امامین انقلاب اسلامی، مسأله آزادی قدس شریف و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، فراتر از یک دغدغه جغرافیایی یا منطقه‌ای محسوب می‌شود. یکی از توطئه‌های اصلی تبلیغاتی دشمنان اسلام از سال ۱۹۴۸میلادی(زمان تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی) تاکنون، تقلیل صورت مسأله فلسطین با اتکا به مؤلفه‌های محدودکننده بوده است.امروزه در ابتدای سال۲۰۲۴ میلادی قرار داریم و حمایت از غزه و ملت فلسطین در مواجهه‌ای نابرابر با رژیم صهیونیستی، به شاخص و مقیاس آزادی‌خواهی، نوعدوستی و ایستادگی در برابر دشمنان ذاتی بشریت تبدیل شده است. این شاخص سازی جهانی، معلول آگاهی جهانی نسبت به ماهیت مسأله فلسطین بوده و روایتگری مجعول غرب و رژیم اشغالگر صهیونیستی از این موضوع حیاتی و بین‌المللی، بیش از هر زمان دیگری توسط افکار عمومی دنیا به چالش کشیده شده است.

دومین مسأله، معطوف به آثاروتبعات ایستادگی ملت فلسطین در تنویرافکارعمومی وبیداری جهانی است. در اینجا محوریت گفتمان مقاومت و دال مرکزی این گفتمان یعنی هویت اسلامی ــ انقلابی و متعلقات آن مانند تسلیم‌ناپذیری در مقابل ظلم و استکبار واعتقاد به مبارزه درراه خداغیرقابل انکاراست. فرامکانی و فرازمانی بودن مسأله آزادی قدس شریف ازچنگال اشغالگران، منبعث از همین گفتمان غنی و پویاست. گفتمان مقاومت چارچوبی فطری ومقدس است که مسأله فلسطین صرفا دربطن آن قابلیت تنویر وتبیین دارد. فقط در سایه گفتمان مقاومت می‌توان سازش و سلطه‌پذیری را به بوته نقد و چالش کشید.

مسأله سوم
، مربوط به مقاومت قهرمانانه ساکنان غزه و اجزای منظومه مقاومت در مسأله جنگ و تاثیر آن بر آینده نگاری و آینده پژوهی مسأله فلسطین است. امروز منابع تحلیلی ورسانه‌ای غرب، مستقیما به تعارض محاسبات و پیش‌فرض‌های مبنایی، انتزاعی،گفتمانی، میدانی و عملیاتی دشمنان با واقعیاتی که در فرامتن و متن جنگ غزه رخ داده، اشاره کرده و از تاثیر نضج یافتن گفتمان مقاومت و متعلقات آن در آینده نظام بین‌الملل سخن می‌گویند. نقطه اتکای غرب و رژیم صهیونیستی در جلوگیری از تحقق این روند، دستکاری افکارعمومی ازطریق خلق تصاویر انحرافی ازواقعیات فلسطین بود که آن نیز در جریان جنگ غزه ازبین رفته است. بنابراین بایدخودرا جهت تثبیت وبسط گفتمان مقاومت در جهان آماده سازیم. انشاءا... .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها